کتابخانه الکترونیکی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

Books of the Political Science and International Relations

کتابخانه الکترونیکی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

Books of the Political Science and International Relations

پیوندهای روزانه
  • ۱
  • ۰

https://telegram.me/PoliticalBooks
📘حزب سیاسی و عملکرد آن در جوامع امروز
✏️ نویسنده: احمد نقیب‌زاده

📃«مباحث ابتدایی کتاب مربوط به تاریخچه پیدایش احزاب است که در پی آن با نگرشی جامعه‌شناختی، انواع حزب، ساختار درونی و عملکرد احزاب در جوامع امروزی شرح و تبیین می‌شود. موضوعات اصلی کتاب با این عناوین سامان یافته است: پیدایش و سیر تکوین احزاب سیاسی، ساختار و جامعه‌شناسی حزب، کار ویژه حزب، نظام‌های حزبی، خانواده‌های بزرگ حزبی در اروپا، بررسی تحولات اقتصادی ـ اجتماعی بر روند زندگی حزبی در جوامع پیشرفته صنعتی و احزاب در جهان سوم و در ایران.

احمد نقیب‌زاده پژوهشگر حوزه علوم سیاسی و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران است و تحصیلات ایشان دکتری جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه پاریس ۱۰ (نانتر) فرانسه است.
وی در دسته‌بندی‌های سیاسی مرسوم ایران در زمره طیف موسوم به کارگزارن (تکنوکرات‌ها) که وابسته به تفکرات آقای هاشمی رفسنجانی است قراردارد.
وی با انتقاد شدید از برخی رفتارهای افراطی اصلاح‌طلبان در هشت سال دولت خاتمی می‌گوید: «آن‌جاهایی که اینها (اصلاح‌طلبان) بعضی از ارکان نظام را مورد هجمه خودشان قرار می‌دادند، معنایش این بود که قصد کودتا یا واژگونی دارند».
نقیب‌زاده همچنین می‌گوید: معتقدم باعث و بانی شکست اصلاح‌طلبان تا حد زیادی خودشان و رفتارهای غیرمنطقی‌شان بود. اقدام رهبری مبنی بر اجازه دادن به روی کار آمدن دولت اصلاحات نشان‌دهنده این است که در نظر رهبری آرای مردم از چه جایگاهی برخوردار است. اما متأسفانه ما دیدیم که اصلاح‌طلبان و دوم‌خردادی‌ها پاسخ اعتماد و حمایت‌های رهبری را چگونه دادند.
نقیب‌زاده همچنین رفتارهای اصلاح‌طلبان را موجب تشدید مطالبات "قومیت‌گرایی و قومیتی" می‌داند و می‌گوید: در این میان نیروهای لیبرالی از جوّی که به‌واسطه برخی اصلاح‌طلبان پدید می‌آمد خوشحال می‌شدند و زمانی که من نسبت به وضعیتی که به وجود آمده بود و افراط‌گری‌هایی که انجام می‌شد، انتقاداتی را مطرح می‌کردم، در پاسخ به من می‌گفتند: بگذارید افراط کنند؛ چراکه هرچه آنها بیشتر افراط کنند برای ما راه بازتر می‌شود.
وی همچنین می‌گوید: اصلاح‌طلبان دوام حیات سیاسی‌شان را مدیون رهبری هستند که اجازه نداد این گروه از عرصه سیاسی کشور حذف شوند. .
نقیب زاده در پی برخی واکنش‌ها به اظهارات حسن روحانی، نامه‌ای سرگشاده خطاب به مراجع دینی نوشت.»📃

🔹ملتی که کتاب نمی‌خواند باید تمام تاریخ را تجربه کند.(حسن نراقی)🔹
https://telegram.me/PoliticalBooks

دانلود کتاب از لینک زیر:

https://telegram.me/PoliticalBooks/537

  • سید یوسف آذربخش

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.